Thruvo BV zet zich loyaal, eerlijk en professioneel in voor de belangen van haar klanten.
Het remuneratiebeleid voor het personeel van Thruvo BV en alle andere verbonden partijen (zoals subagenten) is hierop afgestemd. Er worden geen beloningsstructuren of verkoopdoelen toegepast die medewerkers zouden kunnen aanzetten om klanten specifieke verzekeringsproducten aan te bevelen, terwijl een ander product beter aan de behoeften van de klant zou voldoen. In dit kader heeft Thruvo BV het volgende remuneratiebeleid geïmplementeerd:
1. Vergoeding
Thruvo BV werkt met vaste en variabele beloningen. Indien variabele vergoedingen worden toegekend, zorgt Thruvo BV ervoor dat:
- De variabele vergoeding geen afbreuk doet aan de belangen van de klant;
- De variabele vergoeding een beperkt deel van de totale beloning uitmaakt;
- De variabele vergoeding niet gebaseerd is op de verkoop van specifieke producten, maar op de algehele prestaties;
- Kwalitatieve criteria zoals naleving van gedragsregels, kwaliteit van dienstverlening en klanttevredenheid worden gerespecteerd;
- Indien blijkt dat de belangen van de klant niet zijn gerespecteerd, de variabele vergoeding wordt teruggevorderd en passende maatregelen worden genomen ten aanzien van de betrokken medewerker.
2. Incentives (niet-geldelijke voordelen)
Thruvo BV kan onder strikte voorwaarden gebruikmaken van incentives. Deze voorwaarden omvatten:
- De incentive schaadt de belangen van de klant niet;
- De incentive is niet gebonden aan één specifiek product of een beperkt productassortiment (bijvoorbeeld een “product van de maand” is niet toegestaan);
- De waarde van de incentive is beperkt en redelijk;
- De incentive wordt toegekend op basis van een langere evaluatieperiode;
- Indien de belangen van de klant niet zijn gerespecteerd, wordt de incentive of de waarde ervan onmiddellijk teruggevorderd en worden de gepaste maatregelen genomen tegen de betrokken medewerker.
3. Commerciële doelstellingen
Thruvo BV stelt geen commerciële verkoopdoelstellingen vast die de aanbevelingen van haar medewerkers kunnen beïnvloeden.
Dit beleid waarborgt dat de belangen van de klanten altijd voorop staan bij het verstrekken van verzekeringsadviezen en -producten.